2015. június 2., kedd

Szezámmagos granola (ropogós müzli)




Csak a hozzávalókban van különbség a Csokoládés granola pirított mandulával,
készíteni ugyanúgy készítettem.
Megígértem, hogy ha igény van rá, akkor külön bejegyzésben leírom.
Igény volt rá. 
(Köszönöm.)


 


Szezámmagos granola (ropogós müzli)
 
Hozzávalók
30 dkg zabpehely (fele egész, fele töret)
10 dkg búzaszirup (vagy méz, esetleg más mézsűrűségű szirup)
5 dkg kókuszvaj
 1/2 teáskanál só (hunza, tengeri, erdélyi...)
1 teáskanál  vaníliás nádcukor (házi)
+
5 dkg szezámmag (enyhén pirítva)
10 dkg (összesen) mandula, törökmogyoró, dió vegyesen (pirítva)
1 csésze kókuszpehely
1 csésze aszalt áfonya és házi aszalt meggy

- A kókuszvajat felolvasztottam (elég ha felolvad, nem kell melegíteni),
 krémesre kevertem benne a búzaszirupot.
- A zabpelyheket összekevertem, hozzá a vaníliáscukrot és a sót.
- Ráöntöttem és alaposan összekevertem az édes kókuszvajjal.
 - Sütőpapírral fedett tepsire borítottam, eligazítottam, majd időnként megkeverve
100 fokos sütőben (légkeverés) szikkasztottam/pirítottam.
- Közben a mandulát, diót és mogyorót daraboltam és száraz serpenyőben,
 rázogatva megpirítottam, a végén hozzáadtam a szezámmagot és elzártam a tüzet. 
 - Hagytam mindent kihűlni. 
- Végül az összeset összekevertem: a ropogós, édes zabpelyhet, a kókuszpehellyel és 
a pirított magokkal és az aszalt gyümölcsökkel. 
 
 
 (Légmentesen lezárt üvegben tárolom.)
 
 
 
 

2 megjegyzés:

  1. Hmmm, finom lesz a gyönyörű reggeleken kanalazni belőle. Nálunk is majdnem mindenki szereti! Köszönöm a leírást!
    Szépséges hetet kívánok! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva <3
      Nagy örömmel, én köszönöm mindig emelő szavaid.
      Nektek is szépségest!

      Törlés