2015. július 15., szerda

Krumplis "pogácsa" (ropogós kérgű)



Soron kívüli krumplis pogácsa, mert (krumplitörés közben) megkívánta.
Így elcsíptem a krumplipüréhez főzött krumpliból :)




Krémes, habos krumplipürét készítettem az ebédhez.
Elvettem az összetört krumpliból egy jó nagy marékkal.
(A levét is félretettem, belekerült a kenyértésztába.)
Pogácsát gyúrtam, recept nélkül, ahogy Édesanyám*
(meg abban az időben minden Anya/Nagymama) csinálta. 
(Persze, mérni megmértem, hogy megtudjam osztani...)




Krumplis pogácsa

Hozzávalók
25 dkg főtt, tört krumpli
15 dkg hideg vaj
25 dkg liszt
frissen őrölt bors
1 db tojás
1 ek tejföl

A lisztet elkevertem a sóval és az őrölt borssal.
Előbb az ujjaimmal, majd a két kezem között összemorzsoltam a hideg, apró kockákra vágott vajjal. Hozzámorzsoltam finomra tört (hideg) krumplit.
Közepébe pottyantottam az előkészített tojást és az egy evőkanál tejfölt.
Összegyúrtam a tésztát.
Lisztezett felületre tettem, letakartam és hagytam 20 percet pihenni.
Ujjnyi vastagra nyújtottam, majd 2 cm x 3 cm-es téglalapokra daraboltam a jó öreg derelyevágóval.
Sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam és 180 fokon 25 perc alatt megsütöttem.




*
Nos, Édesanyám krumplis pogácsához (más pogácsákhoz, buktához, kelt tésztákhoz, 
ilyen hétköznapi "dolgokhoz") soha nem vett elő mérleget. 
A vajlingban összetörte a krumplit, hagyta langyosra hűlni. 
Hozzáadott 1 vagy 2 db tojást, 1 -2 fakanálnyi zsírt, meg annyi lisztet amennyit fölvett.
(Esetleg tejfölt, élesztőt, tejet.) Mégis mindig jó volt <3









8 megjegyzés:

  1. Azt gondolom, hogy talán már biztos kézzel tudunk mi is készíteni " efféle " finomságokat, mérés nélkül is.
    Nem mindent, mert sokat mérek én is, de sok régi receptet már csak " érzésre " készítek!És Tudom, hogy Te is! <3 És egészen biztos benne van a kezünkben Édesanyánk nyoma <3
    Köszönöm, hogy eszembe juttattad ezt a finomságot! :) Szívből ölellek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva <3
      Igen, a kezünkben Édesanyánk nyoma :) köszönöm, a szép fogalmazást!
      Neked is nagy ölelés!
      Á.

      Törlés
  2. Az én édesanyám ezt a tésztát zsírban sütötte ki, és fokhagymás tejfölbe mártogattuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kutakodó <3
      Ó igen, nálunk is volt zsírban sült :)
      A fokhagymás tejföllel mennyei!
      Köszönöm szépen.

      Törlés
  3. Kedves Mági! Időnként benézek blogodra. Tetszenek a képeid, étkeid. Ma reggel megsütöttem ezt a krumplis pogit. Nagyon finom lett :) Köszönöm! Hédi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hédi,
      köszönöm a látogatást, elismerő szavaid és a bizalmat!
      Egészségetekre!
      <3
      Mági

      Törlés
  4. Kedves Mági.se sütőpor se élesztő nem kell hozzá ? Köszönöm előre is válaszod. Hétvégén ki szeretném próbálni, nagyon szeretem a receptjeidet ! Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágika0328 🌸
      Ebbe nem kell, a recept pontos.
      Köszönöm szépen a hűséged!
      Ági

      Törlés