2015. július 20., hétfő

Zöldborsos napraforgó-tönköly kréker




Egyszeri ráhangolódás, kétféle keksz/kréker.
Írtam már róla, hogy kekszet általában mindig így sütök. 
Az alapokból kiindulva, némi változtatással, más-más fűszer hozzáadásával, 
esetleg némi technikai módosítással egészen új születik. 
Viszont csak egyszer kell elővenni a darálót, a tepsiket, 
egyszer kell felfűteni a sütőt, egyszer kell elmosogatni az eszközöket.


...együtt: sajttal a köményes, illetve a zöldborsos...

A magos krékerek roppant táplálóak, 
tökéletesek salátához, sajttal, paradicsommal, uborkával, párolt vagy grillezett zöldségekkel.
Remek kísérője lehet krémlevesnek, de felemelő falat egy szelet krémes avokádóval is.





1. 
Zöldborsos napraforgó-tönköly kréker

Hozzávalók

150 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
100 g napraforgómag
50 g lenmag
50 g szezámmag
10 g chiamag
20 g mák (egész)
1 tk só (hallstatt-i)
3 g zöldbors (szárított egész szemekbőlből, frissen őrölve)
30 g extra szűz olívaolaj
150 g víz


A száraz hozzávalókat elkevertem. 
Közepébe mélyedést nyomtam, belemértem az olajat és a vizet.
Összekevertem.
30 percet állni hagytam.
Enyhén lisztezett sütőpapíron kinyújtottam (4 - 5 mm) és derelyevágóval felszeleteltem (4 x 6 cm),
de nem szedegettem szét (csak miután megsültek és kissé hűltek).
Sütőpapírostól tepsire raktam,
megsütöttem (170 fok légkeverés, előmelegített sütő, 20 perc).
A cél, hogy a kekszecskék kissé megpiruljanak és roppanjanak/kiszáradjanak. 
 A kekszeket 10 perc elteltével  -miután hűltek-  a vágás mentén széttördeltem.  
Légmentesen lezárt üvegben/dobozban tartom.


*
A száraz és nedves összetevők arányát betartva nyugodtan lehet variálni,
 a magokkal, a liszttel, a fűszerekkel.

*
Folytatás, a 2. Köményes magos zabpelyhes keksz:

*

Számos, magos kréker recept található a blogon, a tartalomjegyzékben érdemes keresni,
a "Pogácsák - sós sütemények" címszó alatt:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése